Brand in garage snel geblust

LEEUWARDEN – Een garage aan de Bernhardus Bumastraat raakte maandagochtend net voor half twaalf beschadigd nadat er brand uitbrak.

De brandweer was snel ter plaatse en had het vuur snel onder controle. Vanwege gasflessen in het pand werd er opgeschaald naar “middelbrand” maar een tweede tankautospuit bleek niet nodig. De brand werd veroorzaakt doordat de accu van een zaagmachine vlamvatte.

Stichting Salvage is opgeroepen voor hulp aan de bewoner bij het afhandelen van de schade.