Vergeten broodjes in oven veroorzaken rook in flat

DRACHTEN – Op de Wielewalen werd woensdagochtend omstreeks kwart voor zeven een woningbrand gemeld.

Omdat niet duidelijk was of zich nog mensen in flatwoning bevonden werd er opgeschaald naar “middelbrand”. De brandweer van Beetsterzwaag kwam daarna ter plaatse om te assisteren. Bewoners van de woning boven de flat werd verzocht buiten te wachten.

Nader onderzoek wees uit dat vergeten broodjes in een oven hevige rookontwikkeling hadden veroorzaakt. Na onderzoek van de bewoner door ambulancepersoneel bleek er geen letsel te zijn ontstaan. De geëvacueerde bewoners mochten daarna weer terug naar hun appartementen.