LEEUWARDEN – Een zorginstelling aan De Jokse kwam vrijdag rond het middaguur vol rook te staan toen een pannetje op het vuur werd vergeten.

De brandweer was ter plaatse met drie voertuigen en heeft de keuken van de zorginstelling gelucht. Er raakte niemand gewond, de BHV had voor aankomst van de brandweer de bewoners en medewerkers al naar buiten begeleid.

Woning vol rook door vergeten pannetje

LEEUWARDEN – Omstreeks kwart voor vier werd er brand gemeld in de Eillartsstraat. Een woning was vol rook komen te staan door een vergeten pannetje.

Buren belden de brandweer nadat ze de rookmelder hoorden en rook in de woning zagen. Brandweerlieden kwamen met behulp van een ladder via de bovenverdieping in de woning en brachten de pan naar buiten. De woning is daarna gelucht.