Legoblokje oorzaak van rook in woning

DRACHTEN – Vrijdagavond omstreeks kwart over zeven werd de brandweer gealarmeerd voor een melding van woningbrand aan de Houtzaagmolen.

In een woningen van de Jp van Den Bent stichting was brand ontstaan door dat er een legoblokje terecht was gekomen in een plafonniere.

Met een ventilator is de rook uit de woning geblazen. Er raakte niemand gewond.

CV ketel ontploft

SNEEK – Een CV Ketel die ontplofte zorgde voor een brandweerinzet vrijdagmorgen op de Scharnestraat in het centrum van de stad.

De bewoner had een begin van brand zelf al weten te blussen met een brandblusser. De brandweerkorpsen van Sneek en IJlst waren snel ter plaatse en verrichtten een nacontrole. Er raakte niemand gewond.