SURHUISTERVEEN – Brand in een magnetron zorgde dinsdagavond voor brandweerinzet bij verzorgingstehuis Suyderhuys aan de Zonneweide.

Een OMS melding die net na vijven werd uitgegeven en werd afgemeld bleek toch raak te zijn. In een keuken op de eerste etage bleek een brandje te woeden. Na het sein “middelbrand” werden ook de brandweer van Drogeham en een hoogwerker uit Drachten gealarmeerd.

Assisterende eenheden hoefden niet ter plekke te komen, de brand was snel onder controle. Bewoners van het verzorgingstehuis moesten tijdelijk hun woningen verlaten en werden opgevangen in het restaurant. Na het ventileren van de getroffen ruimte konden bewoners weer terugkeren.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */